Wednesday, May 8, 2013

kehidupan perantauan.

feel like what ?,sebenarnya bila jalan pergi kelas tadi,masuk je kuliah syariah,ramai gile namak shabab dekat lajuran y tertera nama budak khirij,ingat nama budak khirij la,then habis kelas terus jumpa member,dia cakap Amid keluarkan nama budak y muaddal tak mencapai apa y jamiah nak.and of cause la nama aku termasuk sekali kan.
housmate pulak call cakap,nama akak ada,tapi kita dah padam,omg semua dah tahu kot,so,muka ni nasib baik tebal je nak tahan malu,

balik je rumah,aku tetiba terfikir,what happend with me ? 3years aku dekat sini,kenapa aku tak rancang elok-elok and aku tak managed elok-elok masa depan aku,org lain tahun depan dah gradute kot,tapi aku,dgn tiap-tiap tahunnya balik.dengan muaddal entah kemana,kenapa aku tak serius utk managed everything dlm hidup aku,
lagi terkesan bila semua senior y rapat dah pun selamat balik ke mesia,dan meneruskan pengajian utk master pulak.

esok Amid kuliah nak jumpa,aku rasa dia nak bagi nasihat,dan ikrar kot,yela jordan skrg pun dah macam malaysia budak melayu bertaburan,dah macam perkampungan malaysia dah aku rasa,duduk sorang-sorang terfikir,mana nak letak muka ni,malu dengan member y lagi baik dari kita,malu dgn member y lagi berjaya dr kita.

kadang-kadang ada rasa menyesal dgn apa y berlaku,tapi fikir balik tak baik,ALLAH tak suka,
selain ALLAH tempat aku meluah,aku dah tak berani nak meluah dekat manusia,

"aku tidak tahu apa y ALLAH aturkan utk aku pd hari esok,tetapi aku hanya mampu berdoa supaya segala urusan aku bersama y lain dipermudahkan" 

No comments:

Post a Comment